hooooi! - Reisverslag uit Lao Chải, Vietnam van Manon - WaarBenJij.nu hooooi! - Reisverslag uit Lao Chải, Vietnam van Manon - WaarBenJij.nu

hooooi!

Blijf op de hoogte en volg Manon

27 Juni 2015 | Vietnam, Lao Chải

Hoi allemaal,

Wauw wat vliegt de tijd. Gisteren was het precies drie weken geleden dat ik in het vliegtuig stapte richting Hanoi. Ik zit al bijna op de helft van mijn tijd in Vietnam.
Ook al begon deze week een beetje onhandig door het verliezen van mijn portemonnee in de taxi, wat was het een geweldige week!
We hebben een drie daagse trektocht door het gebied rondom Sapa gemaakt. Poeh wat was dat zwaar zeg. Iedere dag 6 uur lopen en dan door de modder, de rijstvelden en bossen berg op berg af. Ik denk dat dit fysiek het zwaarste is wat ik ooit heb meegemaakt. Maar hoe cliché het ook is: het was het allemaal waard. Het uitzicht was als de screensaver plaatjes, waar je niet op uitgekeken raakt. We hebben bij lokale inwoners geslapen waar we behandeld werden als de koning. Samen hebben we een feestmaal bereid op een klein vuurtje wat de "keuken" is. We zaten dus echt in the middle of nowhere. Het ging wel even door mijn hoofd: doe geen lompe acties want er is niemand die je hier kan komen halen. Die drie dagen waren echt een ervaring om nooit te vergeten.

Sommige mensen (vooral Liselotte) vinden het leuk om te horen dat we een huisdier in onze slaapkamer hebben. Namelijk een kakkerlak. Ja ik weet het, smerig bah ieuw, niet doodtrappen etc. Tania
(mijn kamergenootje) en ik proberen het maar als een huisdier te zien en niet te veel aan te denken. Toch schrikken we elke keer als we hem zien haha.

Wat ook wel leuk is om te weten is dat behalve voor voetbal en wiet we hier in Vietnam ook heel beroemd zijn door de melk. Er is hier namelijk een merk dat Dutch Lady heet en bijna alle melk- en yoghurtproducten zijn van dat merk. Het is onderdeel van Friesland Campina. Iedereen was behoorlijk verbaasd dat ik niet wist dat dit merk bestond.

Het is best raar hoe snel je je thuis kunt voelen in een land waar je de taal niet eens spreekt, maar toch is dit mijn gevoel bij Hanoi op het moment.

Tot snel
Liefs Manon


  • 27 Juni 2015 - 19:42

    Marlies:

    Sapa, Mooie ervaring manonnie, dat vergeet je nooit meer. En trots zijn we dat je het hebt volgehouden.
    Mam en pap

  • 27 Juni 2015 - 19:42

    Marlies:

    Sapa, Mooie ervaring manonnie, dat vergeet je nooit meer. En trots zijn we dat je het hebt volgehouden.
    Mam en pap

  • 27 Juni 2015 - 21:24

    Bea:

    Ha Manon,

    Waaw, dat is wel erg Spartaans wat jij gedaan hebt. Knap hoor!! Wat een belevenis.

    Lieve groetjes, Bea

  • 28 Juni 2015 - 12:54

    Helmi:

    Ha Manon,
    Wat een schitterende foto's. Ik kan me indenken dat jij je daar even thuis voelt! ik vind het hartstikke leuk om op dezer manier een beetje mee te genieten van je reis/onderneming. Inmiddels zijn er twee kleinkindjes geboren. Guus (06-06-2015) en Emma (17-06-2015). Geniet vol op en tot je volgende verslag!

    Liefs, Helmi.

  • 28 Juni 2015 - 21:14

    Gon Metten :

    Ha manon wat spannend alle maal,dat jij dat maar allemaal doet ,wel fijn dat de tyd om vliegdek voor jou , en dat je het naar je zin helpt, bedankt voor het leuke verhaal. Gr gonxxx

  • 29 Juni 2015 - 11:25

    Nickie:

    Ha Manon,
    Te gek, die trektoch. Knap van dich heur ! Ut is waal afzeen en smerig waers se der missjien auch best van, maar ut oetzich en de natuur doa is ut ongetwiefeld waal waerd. Nog veul plezeer doa en toet binnekort :-)

    Groetjes, Nickie

  • 30 Juni 2015 - 00:07

    Ger En Dre:

    Waat leuk om weer get van dich te heure, ouch al zeen veur neet euveral aeve bliej mit.
    Zo te zeen oppe foto's höb geur ein leuke groep dao. Waat ein sjone omgaeving. Geneet d'r mer van en sjtaot de plaetjes good op in dien geheuge. Vanoet Zjwame väöl leefs en groetjes vsn dien oompjes Ger en Andre

  • 30 Juni 2015 - 10:51

    Anouk (Roomie):

    Manon, Klinkt super!! Sapa is dus een aanrader kan ik begrijpen!! Ik ga me nu inlezen in Hanoi! Geniet geniet! Je bent zo weer thuis... :(

    xx

  • 30 Juni 2015 - 21:21

    Tim:

    Leuk geschreven ook! Veel plezier nog en zie het allemaal maar als een groot avontuur.

  • 01 Juli 2015 - 10:29

    Fieke:

    Ik weer allein maar mier jaloers van deze verhaole schlitzie.
    Have funn! De amuseers dig doar wal.
    Dieke knuf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Lao Chải

Manon

Actief sinds 04 Juni 2015
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 2371

Voorgaande reizen:

04 Juni 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

05 Juni 2015 - 25 Augustus 2015

Vietnam & Indonesië

Landen bezocht: